MASTERCLASS

Campagne gemeenteraadsverkiezingen 2018

Dinsdagmiddag 29 augustus 2017, Amersfoort
(vlakbij het station)

Natuurlijk wil ook uw gemeente (of u nu een grote of een kleine gemeente bent) zoveel mogelijk inwoners naar de stembus krijgen. En of u nu een groot of een klein budget heeft om campagne te voeren, feit is dat er qua techniek nu veel meer mogelijk is dan tijdens de laatste Gemeenteraadsverkiezingen.

Daarom speciaal voor griffiers en communicatie-adviseurs van de gemeente deze inspirerende masterclass. Deelname kost € 150,- exclusief BTW.

Binnenlands Bestuur | Citisens | Necker van Naem

PROGRAMMA

13.30 aftrap

Gert-Jaap Hoekman, Hoofdredacteur NU.nl

Gert-Jaap Hoekman, Hoofdredacteur NU.nl

Gemeenteraadsverkiezingen, geo-targeting en lokaal nieuws op Nu.nl

PLENAIR

13.45 start programma

Nicolette Ouwerling, expert online communicatie

Nicolette Ouwerling, expert online communicatie

Richt je niet op de nooit-stemmers maar op de misschien-stemmers. Hoe stel je realistische doelen als het gaat om opkomstbevordering en wat betekent dit voor je campagne?

Evert Wolters, expert betrokkenheid

Evert Wolters, expert betrokkenheid

Niet al uw inwoners zijn hetzelfde. De juiste boodschap voor de juiste persoon.

Roel Freeke, expert gemeenteraadsverkiezingen

Roel Freeke, expert gemeenteraadsverkiezingen

Haal het maximale uit de stemhulp: niet alleen als tool voor kiezers, maar juist als input voor debatavonden, coalitieakkoorden en het startpunt van vier jaar dialoog tussen gemeenteraad en inwoners.

Expert jongeren en campagnes

Expert jongeren en campagnes

Hot item: Hoe krijgt u jongeren naar de stembus? Via welke kanalen bereikt u de eerste-keer-stemmers, en welke taal spreekt hen aan? Veel gezien, limousine voor een dag of ipad verloten. Kan dat nog anno 2018?

15.00 pauze en netwerken

DEELSESSIES

15.30 start

Adverteren op Facebook

Adverteren op Facebook

Locatiegericht adverteren met gebruik van segmentering, hoe doe je dat?

De juiste verkiezingscontent (Social Media)

De juiste verkiezingscontent (Social Media)

Hoe zorg je voor goede en relevante content rondom de verkiezingen die een aanvulling zijn op wat de partijen zelf al doen.

Stemhulp, doe het lekker zelf

Stemhulp, doe het lekker zelf

Er zijn verschillende aanbieders voor een stemhulp, maar hou je het liever zelf in de hand (of in samenwerking met lokale media) én wil je verzekerd zijn van een stabiele en betrouwbare tool? Leer meer over de mogelijkheden.

16.30 plenair afsluiten en borrel

Deelname kost € 150,- exclusief BTW. Let op! Er is slechts beperkt plek voor deze Masterclass. Schrijft u daarom vandaag nog in, dan bent u zeker van een goede start voor uw verkiezingen.