Wij werken met een multidiciplinair team van onderzoekers, data-analisten, campagnespecialisten, vormgevers en tekstschrijvers. Wanneer wij gevraagd worden voor een onderzoek of een participatietraject dan denken wij dus ook na over de vorm van de boodschap, via welke kanalen deze het meest effectief is en hoe dit het best leidt tot interactie.

Onderzoek als goede start voor communicatie

Iedereen moet mogen meedoen. Dat is het uitgangspunt van alle onderzoeken die we bij Citisens uitvoeren. Dit komt omdat wij onderzoek zien als startpunt voor interactie en participatie. Enerzijds door relevante inzichten te vergaren. Anderzijds door een onderzoek zelf al in te zetten als communicatiemoment.

Dat betekent heel wat voor onze onderzoeken. Dat ze er goed uitzien, juist ook op mobiel. Dat ze eenvoudig in te vullen zijn en niet langer dan 3 minuten duren. Dat mensen voor onze onderzoeken niet naar een website hoeven maar deze kunnen invullen daar waar ze al zijn. Gewoon thuis, onderweg of op hun werk. In apps en op sites die ze toch al bekijken.

Hoe doen we dat?

Wij werken samen met NU.nl en zetten sociale media campagnes in om mensen locatiegericht te bereiken. En dat doen we natuurlijk ook gewoon op straat.

Ieder onderzoek sluiten wij af met de vraag of mensen vaker hun mening willen geven of mee willen denken. Zo bouwen wij aan lange termijn betrokkenheid rondom thema’s die mensen zelf kiezen.

De gemiddelde Nederlander bestaat niet. Via onze datapartner Whooz bieden wij de mogelijkheid om alle inzichten die wij opdoen uit onderzoeken te koppelen aan sociaal demografische profielen. Dit biedt communicatieafdelingen en strategen zeer uitgebreide segmentatiemogelijkheden en handvatten om verschillende doelgroepen op een manier te bedienen die bij hen past.

Kortom, wij maken aantrekkelijke onderzoeken die altijd een reden geven om rondom een specifiek thema vaker mee te denken of mee te doen. De data die uit onze onderzoeken komt gooien wij niet op 1 grote hoop, maar geeft inzicht in de drijfveren van verschillende groepen mensen.

Nicolette Ouwerling

Heeft altijd een slimme opmerking als het over communicatie gaat

Lekker to the point! Met Nicolette weet je waar je aan toe bent, heldere communicatie is het devies. En als het makkelijker kan is dat helemaal mooi meegenomen, slimme verbindingen met moderne technieken. Ben je op zoek naar een tip? nicolette@citisens.nl of 06-26512770

Nicolette Ouwerling | Citisens